Seksjonsleder for Lis, Rikshospitalet
Helse Sør-øst RHF • oslo, oslo • Posted June 26, 2026
About the Role
Helse Sør-øst RHF
**Seksjonsleder for LIS, Rikshospitalet**:
Offentlig forvaltning
Det er ledig fast stilling som seksjonsleder ved Utdanningsseksjonen (Seksjon for LIS), Avdeling for radiologi Rikshospitalet i Klinikk for radiologi og nukleærmedisin (KRN).
Seksjonsleder har personalansvar for p.t. 13 leger i spesialisering, inkludert rekruttering og ansettelser. Seksjonsleder er utdanningsansvarlig overlege (UAO) og har det overordnede ansvar for utdanningen av leger i spesialisering. Det er ønskelig å videreføre arbeidet med å etablere gode løsninger for organisering av opplæring i ny LIS-utdanning i avdelingen og i KRN, og det vil være en del av seksjonsleders arbeidsoppgaver. UAO samarbeider lokalt med avdelingens 6 opplæringsansvarlige overleger og internt i KRN med UAO ved Ullevål og ved Radiumhospitalet og Avdeling for nukleærmedisin. UAO deltar også i regionalt spesialitetsråd i radiologi med UAO fra de andre helseforetakene i Helse Sør-Øst.
Stillingsinnehaver ha...
**Seksjonsleder for LIS, Rikshospitalet**:
Offentlig forvaltning
Det er ledig fast stilling som seksjonsleder ved Utdanningsseksjonen (Seksjon for LIS), Avdeling for radiologi Rikshospitalet i Klinikk for radiologi og nukleærmedisin (KRN).
Seksjonsleder har personalansvar for p.t. 13 leger i spesialisering, inkludert rekruttering og ansettelser. Seksjonsleder er utdanningsansvarlig overlege (UAO) og har det overordnede ansvar for utdanningen av leger i spesialisering. Det er ønskelig å videreføre arbeidet med å etablere gode løsninger for organisering av opplæring i ny LIS-utdanning i avdelingen og i KRN, og det vil være en del av seksjonsleders arbeidsoppgaver. UAO samarbeider lokalt med avdelingens 6 opplæringsansvarlige overleger og internt i KRN med UAO ved Ullevål og ved Radiumhospitalet og Avdeling for nukleærmedisin. UAO deltar også i regionalt spesialitetsråd i radiologi med UAO fra de andre helseforetakene i Helse Sør-Øst.
Stillingsinnehaver ha...